El Govern activa un pla per afrontar el sensellarisme a l’Aeroport del Prat
Publicado el 11 de abril de 2025

La Generalitat ultima un acord amb els ajuntaments de Barcelona i El Prat i amb Aena per posar en marxa una actuació integral que garanteixi l’atenció urgent a les persones sense llar que malviuen a l’Aeroport del Prat i el seu entorn.


Resposta institucional a una realitat cronificada

La Conselleria de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat està acabant de tancar un conveni amb l’Ajuntament de Barcelona, el del Prat de Llobregat i Aena, amb l’objectiu de desplegar un pla d’actuació per fer front a la presència creixent de persones sense sostre a l’Aeroport del Prat. Segons ha informat el Departament aquest dijous, la iniciativa contempla una intervenció conjunta i coordinada entre institucions per oferir atenció social d’urgència, garantir les necessitats bàsiques i impulsar processos d’acompanyament cap a la inclusió.

Una inversió de més de mig milió d’euros anuals

El projecte, actualment en fase de tramitació, preveu una inversió anual superior als 516.000 euros, destinada a finançar equips professionals especialitzats i recursos específics per a les persones en situació de sensellarisme. El pla no només busca cobrir necessitats immediates sinó també acompanyar de manera sostinguda les persones afectades cap a una vida més autònoma i digna.

Dispositiu actiu des de fa un mes

Raúl Moreno, secretari general de Drets Socials i Inclusió, ha explicat que des de fa un mes ja funciona un dispositiu diari a l’Aeroport del Prat que ha permès fer un diagnòstic de la situació i iniciar derivacions cap a serveis socials. “La situació s’ha cronificat els darrers mesos, i aquest acord ens permetrà ampliar el suport que fins ara oferíem als ens locals”, ha declarat Moreno.

Un problema visible a l’entorn aeroportuari

La presència de persones sense llar a l’Aeroport del Prat no és nova, però el fenomen s’ha intensificat en els darrers temps. L’actuació del Govern busca oferir una resposta coordinada i estructural a aquesta realitat, que afecta un espai amb gran afluència de persones i que requereix d’una gestió específica i sensible. Amb aquest conveni, les administracions implicades volen donar una resposta real i humana a una problemàtica complexa que no pot esperar més.

Comentarios

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Otras noticias