
Al ple municipal de dijous també es van aprovar altres mocions com una per compensar als usuaris i usuàries que pateixen l’increment dels preus de l’energia i per la reducció del cost de la targeta T-Usual. Hi han votat a favor El Prat En Comú, ERC i Podemos i s’hi ha abstingut el PSC i C’s. La moció insta l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a explorar una reducció excepcional del 50% de la targeta de transport T-Usual per compensar la gent treballadora i amb menys recursos que l’utilitza.
A més, la moció aposta per incrementar la quota tributària de les instal·lacions que incideixen en el medi ambient, de manera que les grans elèctriques, que han vist incrementar darrerament els seus beneficis, compensin la ciutadania pel cost social de les seves activitats. També aposta per incrementar els ajuts a les famílies que tenen dificultats econòmiques per afrontar la pujada del preu de la llum, aprofitant la recaptació addicional que s’aconseguís amb la pujada de l’impost anterior. Per això, s’insta la Generalitat a aprovar la proposició de llei de modificació de la Llei 5/2020, del 29 d’abril, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic i de creació de l’impost sobre les instal·lacions que incideixen en el medi ambient, que implica canvis de la normativa amb els objectius anteriors.
D’altra banda, també es va aprovar una moció per ampliar l’edat per accedir a la T-Jove dels 25 als 30 anys, per tal que l’Ajuntament del Prat proposi i treballi amb l’ATM amb aquesta finalitat i fer efectiva aquesta ampliació abans de 2023. Van votar a favor El Prat En Comú, ERC i Podemos i es van abstenir el PSC i C’s.
També es va aprovar instar al Departament d’Educació de la Generalitat a aplicar una moratòria d’un any en la proposta de reorganització del calendari escolar anunciada i a negociar amb tots els agents implicats, amb el vot favorable de tots els grups municipals, excepte d’ERC, que va votar en contra.
L’última de les mocions aprovades va ser la de defensa del dret a l’autodeterminació del poble sahrauí, que demana a l’Estat espanyol una rectificació immediata del seu suport al pla d’autonomia del Sàhara occidental presentat pel Marroc i que impulsi la realització d’un referèndum d’autodeterminació al Sàhara Occidental, entre d’altres. Es va aprovar amb el vot favorable de El Prat En Comú, ERC i Podemos i el vot contrari del PSC i C’s. (Nota de Premsa)
0 comentarios