Cuiners contra l’ampliació
Publicado el 29 de julio de 2021

Durant les darreres setmanes el territori del Delta del Llobregat torna a ocupar un lloc entre els grans titulars i els debats econòmics i socials a Catalunya, amb l’ampliació de la tercera pista de l’aeroport de Barcelona.

Des del CèNTRIC gastro, amb la seva xef al capdavant, Susana Aragón, sempre s’ha posicionat davant projectes de territori que suposin la pèrdua de terrenys de conreu i zones protegides. El seu paisatge és una combinació d’espais naturals i agraris que cal conservar. Van alçar la veu amb Eurovegas i ara tornen a posicionar-se contra l’impacte ambiental, agrícola, social i econòmic que ocasionarà aquesta infraestructura sobre el Parc Agrari del Baix Llobregat i les famílies que viuen de la seva activitat agrícola i que donen personalitat pròpia a la gastronomia de la nostra comarca, de la que també depenen una economia a petita escala única i particular.

Per aquest motiu, CèNTRIC gastro presenta un video del relat gastronòmic #SlowFood que lidera Susana Aragón, que recolzen cuineres com Eva HausmannSergi de MeiàAlbert MendiolaPere Carrió.. periodistes com Mònica EscuderoJosep SucarratsLaura conde , pagesos del territori o Daniele Rossi i Chiara Bombardi deSlow Food Bcn, entre d´altres.

El projecte d’ampliació de la tercera pista eliminaria entre 60 i 80 hectàrees de conreu a territori pratenc, un fet que és incoherent amb els compromisos climàtics de Catalunya i d’Europa amb les seves respectives declaracions d’emergència climàtica, incompatible amb un turisme sostenible i una gastronomia arrelada al territori: l’agricultura del Baix Llobregat és una extraordinària excepció a escala europea i mundial. Molt poques metròpolis tenen un espai de producció agrària de primer nivell a escassos quilòmetres del seu centre, un territori biodivers que forma part del patrimoni cultural, històric i identitari de la comarca, arrelat en sentit de pertinença dels seus habitants. 

Alcem la veu i les nostres cassoles al costat de molta gent compromesa amb aquestes entitats ecologistes, veïnals, assembleàries i institucions públiques, que volen plantar clara i conservar el nostre futur, defensant un equilibri entre sostenibilitat agrària i protecció del medi medi ambient.  (Nota de Premsa)

Amb el suport de

Daniele Rossi · President Slow Food Bcn

Sergi de Meià · Cuiner Slow Food

Miquel Torras · Pagès l´Hortet del Baix

Mónica Escudero · Periodista

Pere Carrió · Cuiner Gat Blau

Genís Noguera · Productor Slow Food

Albert Mendiola · Cuiner Marimorena

Josep Sucarrats · Periodista

Jaume Torras · Pagès Soulblim

Chiara Bombardi · Rasoterra & Slow Food Bcn

Xesco Bueno · Cuiner Ca l´Esteve

Laura Conde · Periodista

Moussa · Pagès del Prat

David Cartoixà · Cuiner Ermita de Brugués

Mariano Martínez · Associació de Gastronomia i Turisme (AGT)

Joan Torras · Productor d’Espàrrec de Gavà

Eva Hausmann · Cuinera i Assesora gastronòmica

Montse Rofes · El Brot LH

Jordi Ramos · Historiador

Comentarios

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Otras noticias 

Hola

Instalar App Web
×