La desatenció dels bancs cap a les persones grans ha portat al grup polític pratenc a registrar una proposta a la que demana un increment de taxes cap a les entitats bancàries que apliquin aquesta política.

El grup polític de Junts pel Prat ha registrat un prec a l’Ajuntament del Prat sol·licitant l’encariment de la taxa d’ocupació de la via pública dels caixers que paguin els bancs fins als 10000 euros sempre i quan no acreditin una bona atenció presencial als seus clients i la creació d’una bonificació de fins un 90% de la mateixa per aquelles entitats bancàries que sí ho acreditin.
Aquesta mesura va enfocada a incentivar als bancs a canviar o mitigar la seva política actual de tancament de sucursals bancàries que ja ha arribat al prop del 64% en els darrers anys convertint molt dels tràmits que es feien de forma presencial en processos telemàtics, afectant a col·lectius que pateixen la bretxa digital com és el cas de la gent gran.
Es tracta d’un col·lectiu que presenta majors dificultats de mobilitat i també en l’accés i domini de les noves tecnologies, de manera que es veu doblement afectat per aquesta problemàtica. La situació esdevé encara més crítica en el cas de la gent gran que viu sola i no pot gaudir de l’acompanyament i l’ajuda d’altres persones per efectuar molts d’aquests tràmits.
En aquest sentit i per fer front a aquesta situació, alguns Ajuntaments com és el cas d’El Vendrell i de València, estan estudiant utilitzar mesures fiscals, dins de l’àmbit de les seves competències per forçar en la mesura del possible, a mitigar la seva política de tancament de sucursals. A mesura que més municipis vagin adoptant mesures similars, més força i més pressió es podrà exercir sobre les entitats bancàries, sostenen els seus impulsors.
Per aquest motiu des de Junts pel Prat, demana que l’Ajuntament del Prat se sumi a la llista de municipis que estudien implementar aquesta proposta per ajudar als veïns i veïnes més grans de la ciutat. (Nota de Premsa)
0 comentarios