El Prat recorda les 41 dones assassinades per violència masclista en l’últim any
Publicado el 29 de noviembre de 2024

Una concentració silenciosa i un missatge contundent marquen el Dia Mundial contra la Violència vers les Dones

El Prat de Llobregat ha homenatjat les 41 dones assassinades a mans de les seves parelles o exparelles durant l’últim any en una commemoració que ha unit silenci, reflexió i un missatge clar contra la violència masclista. La jornada ha culminat a la plaça Catalunya, amb l’eslògan «Que la vergonya canviï de bàndol».

Un acte marcat pel silenci i la reflexió

A primera hora de la tarda del 28 de novembre, diverses concentracions silencioses van partir des de diferents punts del municipi, amb la participació de desenes de veïns i entitats locals. Els grups van convergir a la plaça Catalunya, punt central de l’acte. Durant el recorregut, no es van escoltar consignes ni càntics, respectant el to solemne de la jornada.

Un cop reunits a la plaça, es va procedir a la lectura dels noms de les 41 víctimes, acompanyada de minuts de silenci que van remoure consciències i van posar de manifest la magnitud de la xacra social de la violència masclista.

Un eslògan que apunta al canvi

La frase «Que la vergonya canviï de bàndol» va protagonitzar l’acte central, inspirada en les paraules de Valerie Bacot, una dona francesa que va denunciar al seu marit per anys d’abusos. Amb aquest missatge, l’organització va voler traslladar la necessitat que la societat deixi de culpabilitzar les víctimes i se centri a responsabilitzar els agressors.

Compromís local contra la violència masclista

Els concentrats van destacar la importància de mantenir viu el record de les víctimes i continuar lluitant per eradicar la violència masclista.

Els organitzadors també van fer una crida a la participació activa de la ciutadania per denunciar qualsevol indici de violència i recolzar les persones que en puguin ser víctimes.

Un acte carregat de simbolisme

El Dia Mundial contra la Violència vers les Dones ha tornat a evidenciar la necessitat d’una acció col·lectiva i sostinguda per posar fi a aquesta realitat. Els pratencs i pratenques van convertir la plaça Catalunya en un espai d’homenatge i compromís, deixant clar que la lluita continua.

Comentarios

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Otras noticias