Aena ha iniciat el desplegament d’un servei biomètric a la seva xarxa d’aeroports després de l’èxit d’aquest projecte.

El Consell Internacional d’Aeroports (ACI) i Amadeus han reconegut com a “Millor innovació en processos relacionats amb els passatgers” el projecte de biometria d’Aena desenvolupat a l’Aeroport del Prat. Aquest premi a la innovació tecnològica ha estat otorgat durant l’Assemblea General Anual de l’ACI (WAGA 2022) que se celebra del 22 al 28 d’octubre a Marràqueix.
El component més innovador d’aquesta prova pilot, desenvolupada durant l’any 2022, ha consistit en oferir un servei de biometria durant tot el viatge del passatger, des de casa fins a la porta de l’avió; sense necessitat d’ensenyar la documentació d’identificació. Es tracta del projecte de biometria més complet que s’ha dut a terme un aeroport d’Aena, en aconseguir realitzar tots els processos aeroportuaris amb aquesta tecnologia: registre i comprovació de la identitat des de casa o a l’aeroport, facturació de l’equipatge, accès al control de seguretat i embarcament.
La directora d’Innovació, Sostenibilitat i Experiència Client i Chief Green Officer d’Aena, Amparo Brea, assenyala que “és un orgull haver rebut aquest premi que reconeix l’esforç conjunt realitzat per tots els equips d’Aena que han participat en el projecte, així com dels partners amb els quals hem col·laborat per poder dur a terme una prova real de biometria pionera a nivell mundial”.
El projecte pilot s’ha desenvolupat conjuntament per Aena, l’aerolínia Vueling i un grup d’empreses tecnològiques formades per Easier, IDEMIA, Indra, Materna-ips i Mobbeel.
Desplegament biomètric als aeroports
Després de l’èxit d’aquesta iniciativa, Amparo Brea assegura que s’ha “iniciat la fase de desplegament del servei biomètric als aeroports de la xarxa d’Aena a gran escala”. Aquest fet, segons la directora d’Innovació, Sostenibilitat i Experiència Client, “és un clar exemple de l’aposta d’Aena per ser líders internacionals en l’ús d’eines digitals amb l’objectiu d’optimitzar l’experiència del passatger, augmentar l’eficàcia operativa dels aeroports i desplegar nous negocis al voltant de la mobilitat sostenible”.
La implementació de la biometria en els aeroports d’Aena està integrada en el Programa Estratègic d’Identitat Digital de la companyia, l’objectiu de la qual és utilitzar tecnologia biomètrica en la major quantitat de punts possibles a l’aeroport, creant per al passatger una experiència segura, fluida i còmode durant tot el viatge.
0 comentarios