Signa el millor estiu de la seva història, amb xifres sense precedents i sense incidències remarcables.

Un agost històric
L’Aeroport del Prat ha tancat el mes d’agost amb 5.673.319 passatgers, un 4,8% més que l’any passat i assolint un nou rècord mensual. No només és la xifra més alta registrada en un mes d’agost, sinó també en tota la trajectòria de l’aeroport.
El 14 d’agost va quedar marcat en el calendari: 195.166 persones van passar pels controls, superant el registre anterior amb un creixement del 3,6%. Pocs dies després, el 29 d’agost, es va viure la jornada amb més arribades de la història: 100.157 viatgers aterraven a la ciutat, un 4% més que el màxim precedent.
Internacional creix, nacional retrocedeix
De tots els viatgers d’agost, 5.666.677 van ser passatgers comercials. La major part, 4.374.720, ho van fer en vols internacionals, que van créixer un 7% respecte al mateix període de 2024. En canvi, el trànsit nacional va caure lleugerament, amb 1.291.957 passatgers, un 2,3% menys que l’any anterior.
L’estiu més intens de la història
Entre juliol i agost, el Prat ha gestionat més d’11,2 milions de passatgers i prop de 67.000 operacions. També el transport de mercaderies ha viscut un salt significatiu: 35.116 tones, un 13,5% més que l’estiu de 2024.
Aquest volum històric de viatgers i avions, sorprenentment, s’ha absorbit sense grans incidències. Un repte operatiu superat en ple cor de la temporada alta.
Rècords acumulats el 2025
Si es mira el balanç de gener a agost, el recompte és també majúscul: 38.396.761 passatgers han passat pel Prat, un 4,1% més que el mateix període del 2024. D’aquests, gairebé 29 milions han estat internacionals (+5,7%) i uns 9,4 milions nacionals, amb una lleugera baixada del 0,6%.
També s’han registrat rècords en operacions: 241.049 moviments en vuit mesos, un 4% més que l’any anterior. I pel que fa a càrrega, el mes d’agost sol va sumar 16.209 tones (+9,2%), mentre que l’acumulat de l’any arriba a les 128.484 tones, un 7% més.
L’estiu de 2025, doncs, queda gravat a la història del Prat com el més intens i multitudinari. Un reflex clar de la força de Barcelona i la seva àrea metropolitana com a porta d’entrada i sortida del món.








0 comentarios