L’AMB adapta la platja a la variabilitat climàtica
Publicado el 2 de abril de 2025

Preparatius de la temporada de bany en un escenari de pluges i temporals marítims.

L’AMB ha iniciat les tasques de preparació de la platja per a la temporada alta, garantint que les infraestructures estiguin en condicions òptimes de cara a Setmana Santa i l’estiu. Enguany, la successió de temporals ha requerit una planificació acurada per minimitzar danys i adaptar-se a la climatologia canviant.

Una planificació adaptativa davant les inclemències

El muntatge del mobiliari i els equipaments ha coincidit amb episodis de fort onatge i precipitacions persistents, amb registres superiors als 2 metres d’alçada de les onades en diversos dies. Això ha fet necessària una reorganització del calendari per compatibilitzar les tasques de muntatge amb mesures preventives com la retirada temporal d’algunes estructures exposades.

Segons Daniel Palacios, cap del Servei de Platges de l’AMB, «ens hem vist obligats a desmuntar elements com pals de bandera, passeres i tancaments de zones dunars per evitar-ne el deteriorament prematur. L’onatge ha arribat fins a les proximitats del passeig, cosa que ha dificultat la instal·lació progressiva dels equipaments».

Actuacions clau a la platja del Prat

Dins del pla metropolità d’adequació de platges, les actuacions a la platja del Prat inclouen:

  • Revisió i reparació de mòduls de salvament i lavabos.
  • Buidat de sorra dels pous de les dutxes per millorar el drenatge.
  • Instal·lació de pèrgoles i passeres adaptades per a l’accessibilitat.
  • Increment de les línies de boies i abalisament marítim per garantir la seguretat.
  • Reforç del sistema de recollida de residus derivats de la pluja i la crescuda del riu Llobregat.
  • Reubicació d’alguns equipaments a causa de la regressió de la platja.

Temporals i resposta immediata

Aquest mes de març s’han registrat 15 dies de pluja i 7 jornades amb onades de més de 2 metres. Per fer-hi front, s’han activat protocols de prevenció, com el monitoratge continu de l’onatge i l’obertura de pluvials per evitar inundacions. A més, s’ha intensificat la neteja de residus arrossegats pel riu Llobregat i la retirada de colònies d’hidrozous, fenòmens cada cop més recurrents amb el canvi climàtic.

L’AMB i el consistori pratenc continuaran treballant conjuntament per garantir que la platja estigui a punt per a la temporada alta, equilibrant la protecció del litoral amb la necessitat de mantenir-ne l’ús recreatiu i turístic.

Comentarios

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Otras noticias