Vaga indefinida a Archroma: els treballadors denuncien condicions laborals deficients
Publicado el 5 de noviembre de 2025

La planta química del Prat de Llobregat atura la producció en una protesta convocada per CGT.

El conflicte laboral s’intensifica

Aquest dilluns, els treballadors de la planta d’Archroma Ibérica al Prat de Llobregat han iniciat una vaga indefinida. La convocatòria, impulsada pel sindicat Confederació General del Treball (CGT), ha tingut un seguiment majoritari entre la plantilla de producció, segons fonts sindicals, provocant la paralització de l’activitat industrial.

Els motius de la protesta inclouen la denúncia de condicions de seguretat i salut laborals que, segons el sindicat, són insuficients. CGT afirma que la direcció de l’empresa ha reduït la inversió en manteniment, fet que ha derivat en deteriorament de les instal·lacions i un augment del risc per als treballadors.

Acomiadaments i sobrecàrrega de feina

En el darrer any, Archroma ha acomiadat 26 treballadors. CGT considera que aquesta reducció de plantilla ha incrementat la càrrega de treball entre els empleats restants. El sindicat també critica que aquestes mesures contrasten amb els anuncis de la direcció, que mesos enrere va comunicar una inversió de 20 milions d’euros i la contractació de 30 nous treballadors en el marc del 50è aniversari de l’empresa.

Resposta de l’empresa

Archroma ha emès un comunicat en què assegura que el seguiment de la vaga ha estat del 18% a la planta del Prat. L’empresa manifesta respecte pel dret de vaga i afirma que la convocatòria no compta amb el suport del sindicat majoritari del Comitè d’Empresa. A més, reitera el seu compromís amb la seguretat i la salut laboral, que considera garantides en les seves operacions.

Activitat de la planta

La planta d’Archroma Ibérica realitza processos de fabricació de productes químics en base aquosa i no aquosa, destinats a sectors com el tèxtil, el cuir i el paper. Segons la companyia, aquesta planta és un referent dins la seva xarxa internacional.

La vaga es mantindrà de manera indefinida fins que, segons CGT, s’obri un procés de negociació que permeti garantir condicions laborals segures i dignes per a tota la plantilla.

Comentarios

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Otras noticias