El nou pla de protecció del Delta del Llobregat inclourà la Ricarda
Publicado el 30 de enero de 2025

La Generalitat treballa en un pla de gestió que garantirà la protecció dels espais naturals del Delta, seguint les directrius de la UE.

Un pla de gestió per preservar el Delta

El Govern de la Generalitat preveu incloure la Ricarda en el nou pla de protecció del Delta del Llobregat. Aquesta mesura, que s’emmarca dins les polítiques de conservació d’espais naturals, busca garantir la preservació d’un entorn ecològicament valuós i donar resposta a les exigències de la Unió Europea en matèria de medi ambient.

La Conselleria de Territori, Habitatge i Transició Ecològica treballa en la redacció del pla de gestió, que estarà llest al llarg del 2025. L’objectiu és establir un marc de protecció més efectiu per a aquest ecosistema, clau per a la biodiversitat i amb una gran importància per a l’equilibri ambiental de la zona metropolitana de Barcelona.

Enllaç amb el futur de l’aeroport

La inclusió de la Ricarda en el pla tindrà implicacions en el debat sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat. Actualment, una comissió tècnica analitza les diferents opcions per al futur de la infraestructura aeroportuària, i la preservació d’aquest espai natural serà un factor determinant en la decisió final del Govern.

Aquest anunci arriba en un moment clau per al Delta del Llobregat, un territori que en els darrers anys ha estat en el centre del debat entre desenvolupament i conservació. La Generalitat reafirma així el seu compromís amb la protecció del patrimoni natural, en una iniciativa que pot marcar el futur d’un dels espais més singulars del litoral català.

Comentarios

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Otras noticias